Przejdź do wersji zoptymalizowanej dla osób niewidzących i słabowidzących
Przejdź do wyszukiwarki
Przejdź do menu prawego
Przejdź do treści głównej
Przejdź do mapy serwisu
Znajdujesz się w: Strona główna / Zasady przyjęcia do ŚDS
Wydrukuj stronę Poleć znajomemu
x

Zapraszam do obejrzenia strony Zasady przyjęcia do ŚDS - Środowiskowy Dom Samopomocy dla Osób z Zaburzeniami Psychicznymi.

 

Pobierz PDF

Zasady przyjęcia do ŚDS

 

Aby zostać uczestnikiem Środowiskowego Domu Samopomocy dla Osób z Zaburzeniami Psychicznymi w Szarowoli należy:

Skontaktować się z kierownikiem Domu lub pracownikami, którzy udzielą niezbędnych informacji.

Złożyć podanie o przyjęcie do ŚDS do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej lub Ośrodka Pomocy Społecznej właściwego dla miejsca zamieszkania klienta (druk podania można pobrać na stronie internetowej lub w ŚDS w Szarowoli).

Do podania należy dołączyć:

zaświadczenie lekarskie, wydane przez lekarza psychiatrę lub lekarza neurologa, o występujących zaburzeniach psychicznych, zaświadczenie lekarza rodzinnego o stanie zdrowia i o braku przeciwwskazań do uczestnictwa w zajęciach domu wraz z informacją o sprawności w zakresie lokomocji osób niepełnosprawnych fizycznie (druk można pobrać na stronie internetowej lub w ŚDS w Szarowoli), orzeczenie o niepełnosprawności lub orzeczenie o stopniu niepełnosprawności, o ile osoba takie posiada.

Po skompletowaniu wszystkich niezbędnych dokumentów pracownik socjalny z terenu gminy Tomaszów Lubelski bądź pracownik socjalny z terenu innej gminy lub miasta Tomaszów Lubelski sporządza wywiad środowiskowy w miejscu zamieszkania osoby chętnej.

Do wywiadu potrzebne są następujące dokumenty (wnioskodawcy – osoba prowadząca samodzielne gospodarstwo domowe, wnioskodawcy i członków rodziny – osoba prowadząca wspólne gospodarstwo domowe):

  • Oświadczenie o liczbie osób wspólnie zamieszkujących

  • Oświadczenie o stanie majątkowym

  • Oświadczenie o uzyskaniu (lub braku) jednorazowego dochodu w ciągu ostatnich 12 miesięcy

  • Zaświadczenia potwierdzające dochody (np. zaświadczenie z pracy)

  • Zaświadczenia ze szkół, studiów

  • Zaświadczenie o posiadaniu gospodarstwa rolnego

  • Zaświadczenia z GOPS, MOPS o pobieranych świadczeniach

  • Informacja o opłacaniu składek (KRUS)

  • Zaświadczenia o pobieraniu rent/emerytur, decyzje o waloryzacji itp.

 

Pracownicy ŚDS przed przyjęciem do Domu zapoznają uczestników oraz ich opiekunów z zasadami funkcjonowania, regulaminami i inną niezbędną dokumentacją.

Skierowanie do domu następuje początkowo na czas określony (nie dłuższy niż trzy miesiące). Uwarunkowane jest to koniecznością dokonania przez zespół wspierająco - aktywizujący oceny możliwości zaproponowania osobie indywidualnego planu postępowania wspierająco - aktywizującego a także okresu, jaki będzie konieczny do jego realizacji. Po dokonaniu oceny oraz przygotowaniu planu postępowania osobę kieruje się do domu na czas określony, uzgodniony z kierownikiem Domu.

 

Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji
"Projekt współfinansowany jest ze środków Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji w ramach zadania publicznego"
Wszelkie prawa zastrzeżone
projekt i hosting: INTERmedi@ zarządzane przez: CMS - FSI
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności.
Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.